Vikend na cestama: najveća izmjerena koncentracija alkohola 3,04 g/kg, a izmjerena brzina 224 km/h

Slika Ilustracije/Promet/policajac-stop%20palica.jpg

Ovaj vikend najveći broj vožnji pod utjecajem alkohola (49 prekršaja), nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje (25) te utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine (njih 165) evidentiran je na području Policijske uprave splitsko-dalmatinske dok sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području Policijske uprave varaždinske

Foto: ilustracija

Policijski službenici svih policijskih uprava su proteklog vikenda, od 26. do 28. studenoga 2021. godine, utvrdili 3.117 prekršaja od kojih izdvajamo:
 
  • 330 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, u kojima je najveća koncentracije alkohola količini od 3,04 g/kg izmjerena kod počinitelja na području Policijske uprave međimurske,
  • 1.049 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području Policijske uprave splitsko-dalmatinske, 224 km/h,
  • 316 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
  • 143 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Ovaj vikend najveći broj vožnji pod utjecajem alkohola (49 prekršaja), nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje (25) te utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine (njih 165) evidentirano je na području Policijske uprave splitsko-dalmatinske, dok sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području Policijske uprave varaždinske.

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozači od 18 do 24 godine (79 takvih prekršaja), kojima je najčešća izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg, a što je ujedno i najčešća izmjerena koncentracija ovog vikenda.
 
U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom koje je zatečeno 18 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu (recidivisti), a koje su počinile 20 teških prekršaja, od kojih najviše: nedopuštena koncentracija alkohola – 12, upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 4, upravljane vozilom prije stjecanja prava na samostalno upravljanje vozilom – 3 te odbijanje ispitivanja prisutnosti droga u organizmu – 1.

Osmero vozača je zadržano u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 13 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom kojeg je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

U razdoblju od 26. do 28. studenog 2021. godine na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 48 prometnih nesreća s nastradalim osobama, od kojih sedam pripada kategoriji teških prometnih nesreća. U navedenim nesrećama poginula je jedna osoba, 10 osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a četiri osobe su lakše ozlijeđene.

Prema statističkim pokazateljima, u prvih deset mjeseci 2021. godine u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 260 osoba, što je za 54 osobe ili 26,2 % više u odnosu na isto razdoblje prošle godine (206 poginulih osoba).

Ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer se s prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 

Savjeti sudionicima u prometu
 
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i s povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom ako se krećete kolnikom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom,
  • u razdoblju od 1. studenog 2021. do 31. ožujka 2022. godine na motornim vozilima za vrijeme vožnje danju, moraju biti upaljena dnevna ili kratka svjetla,
  • U razdoblju od 15. studenog 2021. do 15. travnja 2022. godine na većini autocesta i državnih cesta čije se dionice nalaze u kontinentalnom dijelu Republike Hrvatske, obaveza je korištenja zimske opreme na vozilima. Popis prometnica naveden je u Odluci o obaveznoj uporabi zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj  („NN“ br. 121/20.).

Preporuka je da se i na ostalim cestama u navedenom razdoblju koriste zimske gume na vozilima, dok je na cestama koje nisu obuhvaćene navedenom Odlukom obaveza korištenja zimskih guma na vozilima propisana kada su na kolniku zimski uvjeti.
Više o korištenju zimske opreme na vozilima pročitajte u objavi Korištenje zimske opreme na vozilima obvezno od 15. studenog do 15. travnja
 
 
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Stranica