U nadzoru prometa za vikend utvrđeno više od 4000 prekršaja

Slika /slike/ilustracije/policija.JPG

Najveća izmjerena koncentracija alkohola utvrđena kod biciklista s područja Policijske uprave virovitičko-podravske - 3,12 g/kg

FOTO: ilustracija
 
Policija je i tijekom prošloga vikenda nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja:
 
  • alkoholiziranost vozača,
  • vožnju nedopuštenim brzinama kretanja,
  • nekorištenje sigurnosnog pojasa,
  • nepropisnu uporabu mobitela i
  • prekršaje motociklista.
 
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.

Policijski službenici svih policijskih uprava, proteklog vikenda 11.-13. studenog 2022. godine utvrdili su ukupno 4181 prekršaj, od čega izdvajamo:

- 697 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola
- 1.244 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja
- 525 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 175 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Martinje

Na dan 11./12. studenog 2022.g, povodom narodnog običaja „Martinja“, Ministarstvo unutarnjih poslova svoje aktivnosti dodatno je usmjerilo na sprječavanje i sankcioniranje vožnje pod utjecajem alkohola.
Na području Republike Hrvatske zatečena su ukupno 302 vozača pod utjecajem alkohola. Najveća izmjerena koncentracija alkohola utvrđena je kod biciklista na području Policijske uprave virovitičko-podravske, a iznosila je 3,12 g/kg.

Analiza prekršaja

Najviše prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđeno je na području Policijske uprave zagrebačke, 172 takva prekršaja, a najveća koncentracija alkohola u količini od 3,12 g/kg izmjerena je na području Policijske uprave virovitičko-podravske.

Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je Policijska uprava zagrebačka sa 245 takvih prekršaja, dok je najveća prekoračena brzina izmjerena na području Policijske uprave sisačko-moslavačke - 185 km/h.

Sigurnosni pojas također najčešće nisu koristili vozači na području PU zagrebačke, 96 prekršaja, a najviše su i nepropisno koristili mobitel za vrijeme vožnje - utvrđena su 43 takva prekršaja.

Najviše prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozači u dobnim skupinama od 18 do 24 godine i 31 do 40 godina (160 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija do 0,51 g/kg, odnosno od 0,51 do 1,00 g/kg.
Najčešće izmjerena koncentracija alkohola kod svih dobnih skupina bila je od 0,51 – 1,00 g/kg alkohola.


Recidivisti

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega su zatečene 24 osobe koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu, tzv. „recidivisti“, a koji su počinili 26 teških prekršaja:
  • nedopuštena koncentracija alkohola - 14,
  • upravljanje bez položenog vozačkog ispita - 6,
  • upravljanje vozilom dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja - 4 te
  • prekršaji prekoračenja brzine kretanja vozila - 2.

Iz tog razloga 9 vozača je zadržano u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 12 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

Prometne nesreće

U razdoblju od 11. do 13. studenog 2022. godine, na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 59 prometnih nesreća s nastradalim osobama, od kojih 16 pripada kategoriji teških prometnih nesreća.
U navedenim teškim prometnim nesrećama smrtno je stradalo pet osoba, šesnaest osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a četiri osobe lakše su ozlijeđene. U svim nesrećama ukupno je ozlijeđeno 68 osoba.

S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.

Ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa - prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 


Savjeti sudionicima u prometu:
 
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom. 
 
Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu. 


Pisane vijesti | Promet i vozila