Vikend bez poginulih u prometu

Slika /Ilustracije/Promet/stock-2021-brizina.jpg

Policija je za vikend evidentirala više od 4500 prometnih prekršaja - prekoračenje dopuštene brzine kretanja i dalje je najzastupljeniji prekršaj kod vozača

Tijekom prošlog vikenda policija je nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja: alkoholiziranost vozača, vožnju nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisnu uporabu mobitela i prekršajima motociklista.
 
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.

Policijski službenici svih policijskih uprava, proteklog vikenda od 3. do 5. svibnja 2024. godine utvrdili su ukupno 4596 prekršaja od čega izdvajamo:

- 344 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola,
- 1855 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja,
- 458 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 192 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU splitsko-dalmatinske, 80 takvih prekršaja, a najveće koncentracije alkohola u količini od 3,03 g/kg izmjerene su na području PU karlovačke.
Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU splitsko-dalmatinska sa 253 takva prekršaja, dok je najveća prekoračena brzina izmjerena na području PU brodsko-posavske - 172 km/h.
Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU zagrebačke, gdje su utvrđena 62 takva prekršaja.
Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je također na području PU zagrebačke, 43 takva prekršaja.

Ako malo detaljnije proanaliziramo vidimo da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači u dobnoj skupini od 31 do 40 godina (84 prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg, dok je to ujedno i najčešće izmjerena koncentracija kod svih dobnih skupina.

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno 20 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 20 teških prekršaja, od čega najviše:
  • nedopuštena koncentracija alkohola - 6,
  • upravljanje bez položenog vozačkog ispita - 4,
  • upravljanje dok je vozaču izrečena zabrana upravljanja motornim vozilom - 6,
  • odbijanje testiranja na droge - 3 te
  • odbijanje testiranja na alkohol - 1.


Iz tog razloga 4 vozača su zadržana u posebnim prostorijama, a protiv 16 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

Na cestama Republike Hrvatske u razdoblju od 03.05.2024. u 00,00 sati do 05.05.2024. u 24,00 sati dogodilo se 67 prometnih nesreća s nastradalim osobama, od kojih 17 pripada kategoriji teških prometnih nesreća.
Nije bilo NESREĆA S POGINULIM OSOBAMA, a dogodilo se 17 s teško ozlijeđenim osobama. U navedenim teškim prometnim nesrećama, 20 osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a pet osoba lakše je ozlijeđeno. Ukupno je ozlijeđeno 88 osoba.

S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.

Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 

Savjeti sudionicima u prometu:
 
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.

 
Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Stranica