- Objavljeno: 30.08.2021.
Tijekom proteklog vikenda na našim cestama smrtno su stradale 4 osobe
U pojačanom nadzoru prometa proteklog vikenda utvrđeno je 1.280 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja te nastavljamo poduzimati pojačane aktivnosti usmjerene na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja
Kao i proteklih vikenda, i ovaj vikend policija je nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, a to su: alkoholiziranost vozača, vožnja nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisna uporaba mobitela i prekršaji motociklista.U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.
Policijski službenici svih policijskih uprava, proteklog vikenda od 27. – 29. kolovoza 2021. godine utvrdili su ukupno 3.392 prekršaja od čega izdvajamo:
- 234 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća koncentracija alkohola u količini od 2,83 g/kg izmjerena kod počinitelja na području Policijske uprave varaždinske.
- 1.280 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU vukovarsko-srijemske, a iznosi 222 km/h.
- 418 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 201 prekršaj nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području Policijske uprave zagrebačke, 24 takva prekršaja. Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine također je Policijska uprava zagrebačka, gdje je utvrđen 151 prekršaj prekomjerne brzine. Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području Policijske uprave sisačko-moslavačke, gdje su utvrđena 52 takva prekršaja. Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području Policijske uprave zagrebačke, 45 takvih prekršaja.
Ako malo detaljnije proanaliziramo, vidimo da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači starosti od 18 do 24 godina (57 takvih prekršaja) kojima je najčešće izmjerena koncentracija do 0,5 g/kg, a budući da se radi o kategoriji mladih vozača, ne bi smjeli u krvi imati alkohola.
U nadzoru prometa, aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja te je zatečeno 11 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koji su počinili 11 teških prekršaja, od čega je najviše: nedopuštene koncentracije alkohola (6), upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom (2), upravljane vozilom prije stjecanja prava na samostalno upravljanje vozilom (2) i odbijanje testiranja na droge (1). Iz tog razloga, četiri vozača su zadržana u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv pet vozača proveden je žurni prekršajni postupak, gdje je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
U razdoblju od 27. 8. – 29. 8.2021. godine, na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 95 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama, od kojih 27 pripada kategoriji TEŠKIH PROMETNIH NESREĆA. U navedenim nesrećama četiri osobe su smrtno stradale, 27 osoba je teško ozlijeđeno, a 18 lakše.
Prema statističkim pokazateljima, u prvih sedam mjeseci 2021. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 165 osoba, što je 13 osoba ili 8,6% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine (152 poginule osobe). S ciljem daljnjeg smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje pojačanih mjera u prometu se nastavlja.
Ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa, jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Savjeti sudionicima u prometu
- vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
- brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
- poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
- ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
- ne koristite mobitel tijekom vožnje,
- koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
- pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
- bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
- pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
- prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
- ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.