- Objavljeno: 13.03.2023.
Prekoračenje brzine i nekorištenje sigurnosnog pojasa najčešće utvrđeni prekršaji prošlog vikenda
Od ukupnog broja utvrđenih prekršaja, 1.692 odnosila su se na prekoračenje dopuštene brzine kretanja, a 871 na nekorištenja sigurnosnog pojasa.
Tijekom prošlog vikenda, policija je nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja:- alkoholiziranost vozača,
- vožnju nedopuštenim brzinama kretanja,
- nekorištenje sigurnosnog pojasa,
- nepropisnu uporabu mobitela i
- prekršajima motociklista.
Policijski službenici svih policijskih uprava utvrdili su ukupno 4.734 prekršaja od čega izdvajamo:
- 447 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća koncentracija alkohola u količini od 2,69 g/kg izmjerena kod vozača na području PU sisačko - moslavačke,
- 1.692 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU ličko - senjske - 178 km/h,
- 871 prekršaj nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 216 prekršaj nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU zagrebačke, 75 takvih prekršaja. Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU splitsko - dalmatinska sa 300 takvih prekršaja. Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU zagrebačke, gdje je utvrđeno 129 takvih prekršaja. Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je također na području PU zagrebačke - 38 takvih prekršaja.
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači u dobnoj skupini od 31 do 40 godina (107 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg alkohola, što je i najčešće izmjerena koncentracija kod svih dobnih skupina.
U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno 13 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 14 teških prekršaja, od čega najviše:
- nedopuštena koncentracija alkohola - 8,
- upravljanje vozilom bez položenog vozačkog ispita - 2,
- upravljanje vozilom dok je vozaču izrečena zabrana upravljanja - 3 te
- kretanje brzinom većom od dopuštene - 1.
Iz tog razloga 7 vozača je zadržano u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 6 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
U razdoblju od 10. - 12. ožujka 2023. godine, na prometnicama Republike Hrvatske dogodile su se 52 prometne nesreće s nastradalim osobama, od kojih 12 pripada kategoriji TEŠKIH PROMETNIH NESREĆA. U navedenim teškim prometnim nesrećama dvije osobe su smrtno stradale, 11 osoba je zadobilo teške, a tri 3 osobe lakše tjelesne ozljede. U svim nesrećama ukupno je ozlijeđeno 58 osoba.
S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.
Pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Savjeti sudionicima u prometu
- vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
- brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
- poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
- ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
- ne koristite mobitel tijekom vožnje,
- koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
- pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
- bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
- pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
- prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
- ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom
- zakonska obaveza je voziti danju s uključenim dnevnim ili kratkim svjetlima u razdoblju od 01. studenog do 31. ožujka naredne godine
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.