Pojačani nadzor prometa za vikend

Slika /Ilustracije/Promet/prometna%20policija%20motorist.jpg

Motocikli i mopedi su na prometnicama - OPREZ!

Foto: ilustracija

Prometne nesreće

U proteklih tjedan dana dogodilo se pet prometnih nesreća s poginulim osobama u kojima je smrtno stradalo pet osoba i to tri vozača motocikla te dva vozača osobnih automobila, dok su 54 osobe su teže ozlijeđene, a 200 osoba lakše.

U prvih pet mjeseci 2021. godine u prometnim nesrećama smrtno je stradala 91 osoba, odnosno tri osobe (3,4%) više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Dominantan razlog smrtnog stradavanja u prometnim nesrećama je upravljanje vozilom nepropisnom -  znatno većom od dopuštene, kao i kretanje brzinom neprimjerenom uvjetima na kolniku (kiša, mokar kolnik, zavoj, smanjena vidljivost, noć, magla), a prema vrstama nesreća radilo o oduzimanju prednosti prolaska, slijetanju s kolnika i prelasku na suprotnu stranu kolnika te sudarima s vozilima koja su dolazila iz tog smjera.
 
Motocikli i mopedi su na prometnicama - OPREZ!
 
Vozači i putnici ovih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila koji, grubim kršenjem prometnih propisa, ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.
 
Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama u kojima, u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradaju ili zadobiju teške tjelesne ozljede.
 
Ponovo ističemo kako se, s vraćanjem motociklista i mopedista na prometnice, povećava mogućnost njihovih stradavanja. Kako bi se izbjegli ovakvi slučajevi stradavanja motociklista,  vozačima motornih vozila na četiri kotača potrebno je opetovano napomenuti da prilikom skretanja posebnu pažnju posvete pravovremenom uočavanju motociklista koji nailaze iz suprotnog smjera, odnosno da posebnu pažnju posvete pravovremenom uočavanju motociklista prilikom svog uključivanja u promet, da postupe na najsigurniji mogući način te pričekaju i propuste motociklistu.
Isto tako motociklisti moraju biti svjesni opasnosti kretanja brzinom većom od dozvoljene, pogotovo u zavojima i pred križanjima te bi obavezno trebali i morali prilagoditi brzinu svim uvjetima koje u određenoj situaciji mogu i moraju predvidjeti.
 
Upozoravamo sve vozače da: 
 
  • u prvom redu prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje;
  • ne koriste mobitel tijekom vožnje;
  • da voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred njih;
  • da poštuju dopuštena ograničenja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, snijeg, poledica, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.);
  • da ne ulaze u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno,
  • da ne izlaze na kolnik sa tehnički neispravnim i neregistriranim vozilima. 

Za istaknuti je i zabrinjavajući podatak o nekorištenju sigurnosnog pojasa utvrđenog kod osoba koje su preminule od posljedica prometne nesreće. Naime, od 126 osoba koje su poginule u osobnim automobilima tijekom 2020. godine, njih 60 ili 47,6%, odnosno skoro polovica nije koristila sigurnosni pojas. U prva četiri mjeseca 2021. godine od 31 osobe koje su poginule u osobnim automobilima, njih 19 ili 61,3% nije koristilo sigurnosni pojas.

Pozivamo osobe u automobilima da obavezno koriste sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu.  
 
Jedan dio pješaka i biciklista i nadalje ne poštuje zakonske propise, zbog čega su teško vidljivi vozačima drugih vozila koji pritom nalijeću na njih što ponekad završava i sa smrtnim stradavanjem.

Stoga podsjećamo na odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima je propisano da:
 
  • pješak koji se kreće kolnikom dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom, 
  • vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom.
 
Bicikliste dodatno upozoravamo kako je citiranim Zakonom propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno najmanje jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla.
 
Jedan dio nesreća sa smrtnim stradavanjem skrivile su mlade osobe te bismo poseban apel uputili i njihovim roditeljima da im ne omogućavaju upravljati vozilom dok ne polože vozački ispit.
 
Također apeliramo da mladoj osobi upravljanje vozilom ne omogućavaju niti ukoliko imaju saznanja da je konzumirala alkoholna pića.
 
Naposljetku apeliramo na roditelje da temeljem svog životnog i prometnog iskustva mladoj osobi ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu prije nego što im povjere vlastito vozila na upravljanje.
 
Kako smo već ranije najavili, policija će i ovog vikenda, ali i kontinuirano do kraja godine nastaviti s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja - recidivistima.

U poduzimanje aktivnosti biti će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.
 
I ne zaboravite,  vožnjom pod utjecajem alkohola ne dovodite u opasnost samo sebe, već i ostale sudionike u prometu, zbog čega za upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola niti jedan razlog ne može biti opravdan.
 
Savjeti sudionicima u prometu
 
 

Pisane vijesti | Uputstva | Promet i vozila