- Objavljeno: 15.06.2020.
Pojačani nadzor prometa proteklog vikenda (12.-14.6.2020.)
Policijski službenici svih policijskih uprava utvrdili su ukupno 5.430 prekršaja. Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU zagrebačke
Policija je i proteklog vikenda nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja kao što su alkoholiziranost vozača, vožnja nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisna uporaba mobitelaa, a pojačano su nadzirani i sankcionirani i prekršaji motociklista. Aktivnosti su posebno usmjerene prema ponavljačima teških prekršaja u prometu tzv. „recidivistima“.
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.
Policijski službenici svih policijskih uprava od 12. do 14. lipnja 2020. godine utvrdili su 5.430 prekršaja od čega izdvajamo:
- 425 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola gdje je najveća izmjerena koncentracija alkohola u količini 3,41 g/kg izmjerena na području PU krapinsko - zagorske
- 2.500 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU zadarske, 219 km/h
- 681 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa
- 283 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom
Analiza prometnih prekršaja
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU zagrebačke, 53 takva prekršaja, dok je najmanji broj takvih prekršaja utvrđen u PU ličko - senjskoj, tri prekršaja. Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU splitsko - dalmatinska s 386 prekršaja, dok je najmanji broj zabilježen u PU međimurskoj, 10 prekršaja. Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU splitsko - dalmatinske, 114 prekršaja. Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU zagrebačke, 55 prekršaja.
Ako malo detaljnije proanaliziramo vidimo da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači dobi od 31 do 40 godina (99 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija alkohola od 0,51 – 1,00 g/kg što je i najčešće izmjerena koncentracija tijekom ove akcije.
Ponavljači teških prekršaja - recidivisti
U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno 28 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 30 teških prekršaja, od čega najviše:
- nedopuštena koncentracija alkohola – 15;
- upravljanje prije stjecanja prava – 6;
- upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 5;
- odbijanje ispitivanju ili liječničkom pregledu odnosno uzimanju krvi ili krvi i urina – 1
- vožnja prekomjernom brzinom – 3.
Sedam vozača je zadržano u posebnim prostorijama do 12 sati te je protiv 18 vozača proveden žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
Od 12. do 14. lipnja 2020. na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 55 prometnih nesreća s nastradalim osobama. U tri nesreće smrtno su stradale tri osobe, a jedna je zadobila lakše tjelesne ozlijede. U ostalim nesrećama ozlijeđena su 74 sudionika. Stoga se i poduzimanje mjera usmjerenih na povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu nastavlja.
Ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Savjeti sudionicima u prometu
- vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
- brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
- poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
- ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
- ne koristite mobitel tijekom vožnje,
- koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
- pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
- bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
- pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
- prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
- ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.