Za vikend preko 1 500 prekršaja prekoračenja brzine, a najveće izmjereno je 240 km/h

Slika /Vijesti/2021/05/A11bljeskalica.jpg

Nastavljaju se pojačane aktivnosti sprječavanja i sankcioniranja najtežih prekršaja u prometu: alkoholiziranosti vozača, vožnje nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenja sigurnosnog pojasa, nepropisne uporabe mobitela u vožnji i prekršaja motociklista

Foto: ilustracija

Policijski službenici svih policijskih uprava proteklog su vikenda od 14. do 16. svibnja utvrdili ukupno 3 823 prekršaja od čega izdvajamo:
 
  • 277 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća koncentracija alkohola u količini od 2,96 g/kg izmjerena kod počinitelja na području PU Primorsko - goranske.
  • 1 542 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU Vukovarsko - srijemske, 240 km/h.
  • 428 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
  • 272 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Na području Policijske uprave zagrebačke utvrđeno je najviše prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola (46 prekršaja); najviše prekršaja prekomjerne brzine (217 prekršaja); najviše prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa (73 prekršaja) i najviše nepropisnog korištenja mobilnog telefona u vožnji (također 73 prekršaja).

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozač s 50 i više godina (82 takva prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija alkohola od 0,51 do 1,0 g/kg, što je i najčešće izmjerena koncentracija tijekom ove akcije.
Također, zatečeno je 20 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu, a koje su počinile 21 težak prekršaj, od čega najviše: nedopuštena koncentracija alkohola – 12, upravljanje prije stjecanja prava – 4, odbijanje testiranja na alkohol – 2,odbijanje testiranja na droge – 1 i upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 2.

Iz tog razloga 9 vozača je zadržano u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 10 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
Na prometnicama Republike Hrvatske prošli su se vikend dogodile 64 prometne nesreće s nastradalim osobama. U njima je poginula jedna osoba, 16 osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a 71 osoba je lakše ozlijeđena.
 
Ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 
 

Savjeti sudionicima u prometu

  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.


Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu


Stranica