Vozači u dobnoj skupini od 18 do 24 godine najčešće pod utjecajem alkohola

Slika /Ilustracije/Promet/stock-2021-001.jpg

Pojačane aktivnosti usmjerene na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja nastavljeno je i proteklog vikenda  

U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa, a posebna pažnja bila je usmjerena na:
 
  • alkoholiziranost vozača,
  • vožnju nedopuštenim brzinama kretanja,
  • nekorištenje sigurnosnog pojasa,
  • nepropisnu uporabu mobitela i
  • prekršaje motociklista.

Policijski službenici svih policijskih uprava utvrdili su ukupno 3816 prekršaja od čega izdvajamo:
 
  • 318 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća koncentracija alkohola u količini od 3,71 g/kg izmjerena na području PU krapinsko - zagorske,
  • 1234 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU zadarske 233 km/h,
  • 560 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
  • 234 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU splitsko - dalmatinske, 43 takva prekršaja. Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU zagrebačka s 213 takvih prekršaja. Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU istarske, 64 takvih prekršaja, a najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU istarske, 43 takva prekršaja.

Analiza prometnih prekršaja

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozači u dobnoj skupini od 18 do 24 godine (72 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija do 0,50 g/kg, koja je ujedno najčešće izmjerena koncentracija kod svih dobnih skupina tijekom provođenja pojačanih aktivnosti.

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno 13 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 14 teških prekršaja:
 
  • upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 5,
  • upravljanje bez položenog vozačkog ispita – 5,
  • nedopuštena koncentracija alkohola – 3,
  • odbijanje testiranja na alkohol – 1.

Iz tog razloga 3 vozača je zadržano u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 10 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

Prometne nesreće

Od 17. do 19.06.2022. godine na prometnicama Republike Hrvatske dogodile su se 102 prometne nesreće s nastradalim osobama od kojih 24 pripadaju kategoriji teških prometnih nesreća. U navedenim teškim prometnim nesrećama dvije osobe su smrtno stradale, 23 osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a šest osoba je lakše ozlijeđeno. U svim nesrećama ukupno je ozlijeđena 121 osoba.

Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 


Savjeti sudionicima u prometu
 
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom. 

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Pisane vijesti | Promet i vozila