- Objavljeno: 27.06.2022.
Tijekom vikenda utvrđeno 3436 prekršaja od čega najviše prekoračenja dopuštene brzine kretanja
Usmjereni na sprječavanje i sankcioniranje alkoholiziranosti vozača, vožnje nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisnu uporabu mobitela i prekršaje motociklista
FOTO: ilustracijaPolicija nastavlja s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja zbog kojih se događaju najteže prometne nesreće s teško ozlijeđenim i poginulim osobama - stoga su ove aktivnosti posebno usmjerene i prema ponavljačima teških prekršaja u prometu tzv. „recidivistima“.
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.
Policijski službenici svih policijskih uprava, proteklog vikenda od 24. do 26. lipnja 2022. godine utvrdili su ukupno 3 436 prekršaja, od čega izdvajamo:
- 308 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća koncentracija alkohola u količini od 3,21 g/kg izmjerena na području Policijske uprave osječko-baranjske.
- 1170 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području Policijske uprave vukovarsko-srijemske te je iznosila 227 km/h.
- 416 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 258 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području Policijske uprave osječko - baranjske, 41 takav prekršaj.
Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je Policijska uprava zagrebačka s 157 takvih prekršaja.
Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području Policijske uprave karlovačke, 48 takvih prekršaja.
Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području Policijske uprave istarske, 51 takav prekršaj.
Ako malo detaljnije proanaliziramo, vidimo da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači u dobnoj skupini od 31 do 40 godina (71 takav prekršaj), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg, koja je ujedno najčešće izmjerena koncentracija kod svih dobnih skupina tijekom provođenja pojačanih aktivnosti.
U nadzoru prometa, aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja te je zatečeno 11 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 12 teških prekršaja, od čega najviše:
- nedopuštena koncentracija alkohola – 7,
- upravljanje bez položenog vozačkog ispita – 4 te
- upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 1.
Iz tog razloga, četiri vozača su zadržana u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv osam vozača proveden je žurni prekršajni postupak, gdje je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
U razdoblju od 24. – 26. lipnja 2022. godine, na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 87 prometnih nesreća s nastradalim osobama, od kojih 21 pripada kategoriji teških prometnih nesreća.
U navedenim teškim prometnim nesrećama četiri osobe smrtno su stradale, 18 osoba je teško ozlijeđeno, a tri lakše. U svim nesrećama ukupno je ozlijeđeno 109 osoba.
S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.
Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa, jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Savjeti sudionicima u prometu:
- vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
- brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
- poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
- ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
- ne koristite mobitel tijekom vožnje,
- koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
- pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
- bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
- pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
- prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
- ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.