Rezultati pojačanog nadzora u prometu – od 4339 prekršaja, 1592 prekršaja se odnosi na prekoračenje brzine

Slika /Ilustracije/Promet/stock-2021-001.jpg

Aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja pa su tako policijski službenici zaustavili 24 osobe koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 28 teških prekršaja, od čega najviše: nedopuštena koncentracija alkohola – 15, upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 8 te upravljane vozilom prije stjecanja prava na samostalno upravljanje vozilom – 5

FOTO: Ilustracija

Policija je nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja: alkoholiziranost vozača, vožnju nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisnu uporabu mobitela i prekršaja motociklista.
 
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.
Policijski službenici svih policijskih uprava su proteklog vikenda, od 29. do 31. listopada 2021. godine utvrdili ukupno 4.339 prekršaja od čega izdvajamo:

- 453 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, u kojima je najveća koncentracija alkohola od 3,04  g/kg izmjerena kod počinitelja na području Policijske uprave virovitičko-podravske,
- 1.592 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području Policijske uprave šibensko-kninske, 218 km/h,
- 468 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 237 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području Policijske uprave zagrebačke, 79 takvih prekršaja. Na području Policijske uprave splitsko-dalmatinske evidentirani su rekorderi po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine - 368 takvih prekršaja, nekorištenja sigurnosnog pojasa - 65 prekršaja te nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje - 52 takva prekršaja.

Ako malo detaljnije proanaliziramo, vidimo da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači starosti od 31 do 40 godine (113 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg.

U nadzoru prometa, aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja pa su tako policijski službenici zaustavili 24 osobe koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 28 teških prekršaja, od čega najviše: nedopuštena koncentracija alkohola – 15, upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 8 te upravljane vozilom prije stjecanja prava na samostalno upravljanje vozilom – 5. Iz tog razloga 10 vozača je zadržano u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 18 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

U razdoblju od 29. do 31. listopada 2021. godine na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 60 prometnih nesreća s nastradalim osobama od kojih 20 pripadaju kategoriji TEŠKIH PROMETNIH NESREĆA. U navedenim nesrećama dvije osobe su smrtno stradale, 23 osobe su teško ozlijeđene, a 41 osoba je lakše.

Prema statističkim pokazateljima, u prvih deset mjeseci 2021. godine u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 258 osoba, što je 52 osobe ili 25,2% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine (206 poginulih osoba).
S ciljem daljnjeg smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.

Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 
 
Savjeti sudionicima u prometu
 
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
  • u razdoblju od 01. studenog 2021. do 31. ožujka 2022. godine na motornim vozilima za vrijeme vožnje danju, moraju biti upaljena dnevna ili kratka svjetla.
 
 
Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Stranica