- Objavljeno: 22.05.2023.
Prekoračenje brzine i nekorištenje sigurnosnog pojasa najčešći prekršaji protekloga vikenda
Od ukupno 4352 utvrđena prekršaja, 1777 odnosilo se na prekoračenje dopuštene brzine kretanja, a 525 na prekršaje nekorištenja sigurnosnog pojasa
FOTO: ilustracijaPolicija je i protekloga vikenda nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja:
- alkoholiziranost vozača,
- vožnju nedopuštenim brzinama kretanja,
- nekorištenje sigurnosnog pojasa,
- nepropisnu uporabu mobitela i
- prekršaje motociklista.
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.
Policijski službenici svih policijskih uprava od 19. do 21. svibnja 2023. godine utvrdili su ukupno 4352 prekršaja, od čega izdvajamo:
- 370 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola,
- 1777 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja,
- 525 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa te
- 174 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.
Analiza prekršaja
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području Policijske uprave splitsko-dalmatinske, 57 takvih prekršaja, dok je najveća koncentracija alkohola od 3,28 g/kg izmjerena kod vozača na području Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske. Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozači u dobnoj skupini od 31 do 40 godine (105 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg alkohola, a što je ujedno i najčešće izmjerena koncentracija kod svih dobnih skupina.
Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je Policijska uprava splitsko-dalmatinska s 263 prekršaja, a najveća prekoračena brzina od 185 km/h izmjerena je na području Policijske uprave krapinsko-zagorske.
Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području Policijske uprave zagrebačke, gdje su utvrđena 94 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa.
Najviše prekršaja nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđeno je također na području Policijske uprave zagrebačke, 35 prekršaja te vrste.
Recidivisti
U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno 11 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu, tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 11 teških prekršaja:
- kretanje nedopuštenom brzinom - 4,
- nedopuštena koncentracija alkohola - 3,
- upravljanje vozilom bez položenog vozačkog ispita - 2,
- upravljanje vozilom dok je vozaču izrečena zabrana upravljanja - 1 te
- odbijanje testiranja na alkohol - 1.
Iz tog razloga 2 vozača su zadržana u posebnoj prostoriji do 12 sati, a protiv 9 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
Prometne nesreće
Od 19. do 21. svibnja 2023. godine, na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 75 prometnih nesreća sa nastradalim osobama, od kojih 24 pripadaju kategoriji teških prometnih nesreća. U navedenim teškim prometnim nesrećama jedna osoba smrtno je stradala, 25 osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a jedna osoba lakše je ozlijeđena. U svim nesrećama ukupno je ozlijeđeno 95 osoba.
S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.
Ponovno pozivamo sve sudionike u prometu na pridržavanje prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekoga drugog za cijeli život.
Savjeti sudionicima u prometu:
- vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
- brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
- poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
- ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
- ne koristite mobitel tijekom vožnje,
- koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
- pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
- bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
- pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
- prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
- ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom ako se krećete kolnikom,
- biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- na motociklu i mopedu za vrijeme vožnje danju moraju biti upaljena kratka svjetla tijekom cijele godine,
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.