Policija za vikend u prometu zatekla 386 vozača pod utjecajem alkohola i 1312 u prekoračenju brzine

Slika /Ilustracije/Promet/marc-sendra-martorell--Vqn2WrfxTQ-unsplash.jpg

Najveća koncentracija alkohola u količini od 3,01 g/kg izmjerena je kod vozača na području PU koprivničko - križevačke, a najveća prekoračena brzina od 190 km/h izmjerena je na području PU zagrebačke

FOTO: ilustracija
 
Policija je i tijekom protekloga vikenda nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja:
 
  • alkoholiziranost vozača,
  • vožnju nedopuštenim brzinama kretanja,
  • nekorištenje sigurnosnog pojasa, 
  • nepropisnu uporabu mobitela te
  • prekršaje motociklista.

U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.

Policijski službenici svih policijskih uprava od 16. do 18. lipnja 2023. godine utvrdili su ukupno 3923 prekršaja, od čega izdvajamo:
 
  • 386 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola,
  • 1312 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja,
  • 572 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
  • 224 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.


Analiza prekršaja

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području Policijske uprave osječko-baranjske, 47 takvih prekršaja, dok je najveća koncentracija alkohola u količini od 3,01 g/kg izmjerena kod vozača na području Policijske uprave koprivničko - križevačke. Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozači u dobnoj skupini od 31 do 40 godina (96 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg alkohola, a što je i najčešće izmjerena koncentracija kod svih dobnih skupina.

Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je Policijska uprava zagrebačka sa 173 takva prekršaja, gdje je izmjerena i najveća prekoračena brzina - 190 km/h.

Sigurnosni pojas također najviše nisu koristili vozači na području Policijske uprave zagrebačke, gdje je utvrđeno 65 prekršaja ove vrste.

Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je području Policijskih uprava dubrovačko-neretvanske i istarske - po 25 takvih prekršaja.

Recidivisti

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno 14 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 15 teških prekršaja, od čega najviše:
 
  • upravljanje vozilom pod zabranom upravljanja - 5, 
  • upravljanje vozilom bez položenog vozačkog ispita - 4,
  • nedopuštena koncentracija alkohola - 3,
  • odbijanje testa na droge u organizmu vozača - 2,
  • te upravljanje vozilom pod utjecajem droga - 1.

Iz tog razloga 5 vozača je zadržano u posebnoj prostoriji do 12 sati, a protiv 10 vozača je proveden žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

Prometne nesreće

Na cestama Republike Hrvatske od 16.6.2023. do 18.6.2023. godine dogodilo se 135 prometnih nesreća s nastradalim osobama, od kojih 37 pripada kategoriji teških prometnih nesreća. Dogodilo se šest nesreća s poginulim osobama i 31 nesreća s teško ozlijeđenim osobama.
U navedenim teškim prometnim nesrećama, šest osoba je smrtno stradalo, 36 osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a 10 osoba lakše je ozlijeđeno. Ukupno je ozlijeđeno 157 osoba.

S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.

Ponovno pozivamo sve sudionike u prometu na pridržavanje prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekoga drugog za cijeli život. 


Savjeti sudionicima u prometu:
 
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.

 
Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • na motociklu i mopedu za vrijeme vožnje danju moraju biti upaljena kratka svjetla tijekom cijele godine,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Priopćenja | Promet i vozila