- Objavljeno: 28.09.2020.
Pojačani nadzor prometa proteklog vikenda 25. – 27. rujna 2020. godine
Policijski službenici svih policijskih uprava proteklog vikenda utvrdili su ukupno 3.983 prekršaja
I ovog vikenda policija je poduzimala pojačane aktivnosti usmjerene na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja koji dovode do najtežih prometnih nesreća sa teško ozlijeđenim i poginulim osobama kao što su: alkoholiziranost vozača, vožnju nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisnu uporabu mobitela i prekršajima motociklista.U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.
Policijski službenici svih policijskih uprava, proteklog vikenda od 25. - 27. rujna 2020. godine utvrdili su ukupno 3.983 prekršaja od čega izdvajamo:
- 424 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća izmjerena koncentracija alkohola u količini 3,13 g/kg izmjerena na području Policijske uprave varaždinske
- 1.603 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području Policijske uprave šibensko - kninske, 252 km/h
- 512 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa
- 213 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.
Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je Policijska uprava zagrebačka sa 381 takvim prekršajem, dok je najmanji broj takvih prekršaja zabilježen na području Policijske uprave dubrovačko - neretvanske, 19 takvih prekršaja.
Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području Policijske uprave splitsko - dalmatinske, 126 takvih prekršaja, a najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području Policijske uprave zagrebačke, 36 takva prekršaja.
Analiza prometnih prekršaja
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozači starosti od 25 do 30 god. (109 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija alkohola od 0,51-1,00 g/kg što je i najčešće izmjerena koncentracija tijekom ove akcije.
U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega su zatečeno 23 osobe koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 28 teških prekršaja:
- nedopuštena koncentracija alkohola – 12;
- upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 7;
- upravljanje prije stjecanja prava – 5;
- vožnja prekomjernom brzinom – 3 i
- odbijanje podvrgavanja ispitivanju ili liječničkom pregledu odnosno uzimanju krvi ili krvi i urina – 1.
U razdoblju od 25. – 27. rujna 2020. na prometnicama Republike Hrvatske dogodile su se 83 prometne nesreće s nastradalim osobama. U jednoj nesreći smrtno je stradala jedna osoba, a jedna je zadobile teške tjelesne ozljede. U ostalim nesrećama ozlijeđeno je 109 sudionika.
Stoga se i poduzimanje mjera usmjerenih na povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu nastavlja.
Slijedom navedenog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Savjeti sudionicima u prometu
- vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika
- brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti
- poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji)
- ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje
- ne koristite mobitel tijekom vožnje
- koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu
- pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu
- bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja
- pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom
- prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila
- ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom
- biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice)
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima
- provjeriti tlak u gumama
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga
- poštivati dopuštena ograničenja brzine
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika)
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera)
- ne voziti slalom između vozila
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.