Pojačani nadzor prometa proteklog vikenda (16. do 18. listopada 2020. godine)

Slika /slike/ilustracije/foto_promet.jpg

Policija je i tijekom proteklog vikenda nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja, činjenjem kojih se događaju najteže prometne nesreće s teško ozlijeđenim i poginulim osobama. Stoga su ove aktivnosti posebno usmjerene i prema ponavljačima teških prekršaja u prometu tzv. „recidivistima“

U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.

Policijski službenici svih policijskih uprava su proteklog vikenda utvrdili 4.349 prekršaja od čega izdvajamo:

- 362 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća izmjerena koncentracija alkohola u količini 2,79 g/kg izmjerena na području PU osječko - baranjske

- 1.711 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU šibensko - kninske, 224 km/h

- 489 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa

- 242 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU zagrebačke, 50 prekršaja, dok je najmanji broj takvih prekršaja utvrđen u PU ličko – senjskoj (4). Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU zagrebačka s 338 takvih prekršaja. Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU zagrebačke (91). Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU zagrebačke, 48 takvih prekršaja.

Ako malo detaljnije proanaliziramo vidimo da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači u dobi od 31 do 40 godina (90 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija alkohola od 0,51-1,00 g/kg što je i najčešće izmjerena koncentracija tijekom ove akcije.

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega su zatečene 23 osobe koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 24 teška prekršaja, od čega najviše:

nedopuštena koncentracija alkohola – 12;

upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 4;

upravljanje prije stjecanja prava – 5

i prekoračenje dopuštene brzine kretanja - 2.

Iz tog razloga četiri su vozača zadržana u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 19 vozača je proveden žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

Od 16. do 18. listopada 2020. godine na prometnicama Republike Hrvatske dogodila se 51 prometna nesreća s nastradalim osobama. Nije bilo nesreća s poginulim osobama, a u ostalim nesrećama ozlijeđeno je 68 sudionika.

U razdoblju od 1. siječnja do 30. rujna 2020. godine, dogodilo se 19.563 prometnih nesreća ili 17,4% manje nego u istom razdoblju 2019. godine (23.688 nesreća). Poginula je 191 osoba ili 8,6% manje (2019. – 209 osoba). Teško je ozlijeđeno 1.699 ili 12,2% manje (2019. – 1.934 osoba). Lakše je ozlijeđeno 6.078 ili 23,2% manje (2019. – 7.917 osoba).

S ciljem daljnjeg smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu nastavlja.

Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 
 
Savjeti sudionicima u prometu
 
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom. 

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Stranica