Pojačana kontrola prometa u cijeloj Hrvatskoj nastavlja se i ovaj vikend

Slika Ilustracije/Promet/prometna%20policija%20motorist.jpg

Zbog mjestimične kiše i mogućeg snijega u gorju kolnik će biti sklizav te upozoravamo vozače da brzinu kretanja prilagode vremenskim prilikama i uvjetima na cesti

Foto: ilustracija

Vrijeme će u petak biti djelomice sunčano, potom umjereno, na kopnu i pretežno oblačno. Mjestimična kiša moguća je na jugu već od subote, u nedjelju češća u većini krajeva, a u gorju je opet moguć i snijeg. Vjetar na kopnu slab i umjeren sjeverni i sjeveroistočni, na moru ujutro uglavnom umjerena bura, ponegdje s olujnim udarima, a danju sjeverozapadnjak.
 
U takvim okolnostima, kolnik može biti vlažan i sklizak, zbog čega se produžava zaustavni put kočenja, odnosno na takvom kolniku vrlo lako može doći od gubitka kontrole nad vozilom i slijetanja vozila s kolnika ili prelaska na dio kolnika za suprotni smjer i sudara s nadolazećim vozilima.
 
Zbog ovakvih uvjeta posebno upozoravamo vozače da brzinu kretanja vozila prilagode vremenskim prilikama i uvjetima na cesti, a policija će i ovog vikenda nastaviti s pojačanim aktivnostima usmjerenima na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, nekorištenje sigurnosnog pojasa i mobitel), kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja - recidivistima.
 

Prometne nesreće

U proteklih tjedan dana dogodile su se dvije prometne nesreće s poginulim osobama u kojima su poginula dva vozača osobnih automobila.
 
U prva tri mjeseca 2021. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 45 osoba, što je 8 osoba ili 15,1% manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine (53 poginule osobe).
 
Dominantan razlog smrtnog stradavanja u prometnim nesrećama su upravljanje vozilom nepropisnom, znatno većom brzinom od dopuštene, kao i kretanje brzinom neprimjerenom uvjetima na kolniku (kiša, mokar kolnik, zavoj, smanjena vidljivost, noć, magla), dok se prema vrstama nesreća radilo o slijetanju s kolnika i prelasku na suprotnu stranu kolnika te sudarima s vozilima koja su dolazila iz tog smjera.
 
Za istaknuti je i zabrinjavajući podatak o nekorištenju sigurnosnog pojasa kod osoba koje su preminule od posljedica prometne nesreće. Naime, od 126 osoba koje su poginule u osobnim automobilima tijekom 2020. godine, njih 60 ili 47,6% nije koristila sigurnosni pojas.
           
Kako su jedan dio nesreća sa smrtnim stradavanjem, skrivile mlade osobe  poseban apel uputili bi i roditeljima takvih osoba, odnosno da im se ne omogućava dostupnost upravljanja vozilom dok takva mlada osoba nije položila vozački ispit. Također, da im ne omogućavaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je mlada osoba konzumirala alkoholna pića. Naposljetku, da prije povjeravanja vlastitog vozila na upravljanje mladoj osobi, temeljem životnog i prometnog iskustva istoj ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu.

Motocikli i mopedi su na prometnicama - OPREZ!
 
Podsjećamo na tragične posljedice za mopediste i motocikliste od početka godine, obzirom da su u prometnim nesrećama poginuli jedan vozač mopeda, devet vozača motocikala i jedna putnica na motociklu.    
Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
 
Više o motociklistima u prometu pročitajte ovdje.
 

Vidljivost pješaka i biciklista

Jedan dio pješaka i biciklista i nadalje ne poštuje zakonske propise, zbog čega su teško vidljivi vozačima drugih vozila, koji pritom nalijeću na njih što ponekad završava i sa smrtnim stradavanjem. Stoga podsjećamo na odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima je propisano da:
  • pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom, 
  • vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom,
  • za nepoštivanje navedenih odredbi propisana je kazna u iznosu od 300 kuna.
 
Bicikliste dodatno upozoravamo kako je citiranim Zakonom propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno najmanje jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla. U protivnom, vozač bicikla će se kaznit novčanom kaznom u iznosu od 500 kuna.
 
Potrebno je ponovno upozoriti vozače da: prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje; ne koriste mobitel tijekom vožnje (zakonski je propisano da se ne smije koristiti bez uređaja koji omogućava njegovo korištenje bez upotrebe ruku); da voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred njih; da poštuju dopuštena ograničenja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, snijeg, poledica, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.); da ne ulaze u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno.
 
Vozačima traktora, ali i drugih radnih strojeva, poruka je da ne izlaze na kolnik sa tehnički neispravnim i neosvijetljenim vozilima.
Osobama u automobilima da obavezno koriste sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu.

 
Vožnja pod utjecajem alkohola

Kako unatoč svim apelima, jedan dio građana i nadalje konzumira alkoholna pića,  nakon čega nažalost sjedaju za upravljač vozila, ovom prilikom ih upozoravamo da to ne čine, jer u današnje vrijeme, kada postoje razne alternative: javni prijevoz, taksi službe, znači brojne mogućnosti, onda niti jedan razlog za vožnju pod utjecajem alkohola ne može biti opravdan. U tom smislu i policija će prema takvim vozačima, koji imaju nedopuštenu koncentraciju alkohola, imati nultu toleranciju na razloge vožnje pod utjecajem alkohola.

Dodatne savjete u prometu pročitajte ovdje.

 

Stranica