Neslavni rekorderi: vozio se 237,3 km/h i imao 3,89 promila alkohola

Slika /Ilustracije/Promet/Autocesta1.jpg

U pojačanom nadzoru prometa za vikend utvrđena 1.683 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja

FOTO: ilustracija
 
Policija je i ovog vikenda nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja u prometu, a u akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika te svi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.

Policijski službenici svih policijskih uprava 16. – 18. srpnja 2021. godine utvrdili su ukupno 4.239 prekršaja, od čega izdvajamo:
- 349 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola,
- 1.683 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja,
- 584 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 246 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Analiza prekršaja

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozači starosti od 31 do 40 godina (80 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg.

Najveća koncentracija alkohola, u količini od 3,89 g/kg, izmjerena je kod počinitelja na području PU šibensko-kninske. Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU zagrebačke, 55 takvih prekršaja.

Najveća prekoračena brzina kretanja izmjerena je na području PU šibensko-kninske, 237,3 km/h. Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU zagrebačka s 302 takva prekršaja.

Najviše prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa evidentirano je na području PU zagrebačke (81 prekršaj). Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU Istarske, 44 takva prekršaja.

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno 29 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu (recidivisti), a koje su počinile 32 teška prekršaja, od čega najviše:
 
  • nedopuštena koncentracija alkohola – 15,
  • upravljanje prije stjecanja prava – 8,
  • upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 4,
  • kretanje brzinom većom od dopuštene - 3 ,
  • odbijanje testiranja na alkohol – 1
  • odbijanje testiranja na droge - 1.

Iz tog razloga 9 vozača je zadržano u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 18 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

Od 16. – 18. srpnja 2021. godine, na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 75 prometnih nesreća s nastradalim osobama. U navedenim nesrećama dvije osobe smrtno su stradale, 18 osoba je teško ozlijeđeno, a 75 lakše.

Prema statističkim pokazateljima u prvom polugodištu 2021. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradala 131 osoba, što je 16 osoba ili 13,9% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine (115 poginulih osoba).

S ciljem daljnjeg smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.

Ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 

Savjeti sudionicima u prometu
 
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom. 
 
Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Pisane vijesti | Promet i vozila