U akciji je utvrđeno ukupno 3.077 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja vozila, a neslavni rekorder evidentiran na području PU ličko-senjske vozio se 238 km/h – 108 km/h iznad ograničenja
FOTO: ROADPOL
24-satni nadzor brzine (Speed Marathon) akcija je koja se provodi na području cijele Europe, a tijekom koje se policijskim djelovanjem osigurava pridržavanje propisanih ograničenja brzine u prometu. U pripremi same akcije građani su policijskim upravama predlagali lokacije za nadzor brzine kretanja vozila, a dio ih je odredila policija sukladno svojim procjenama.
„Speed Marathon“ održan
24. ožujka, dio je veće operativne akcije koja je prema ROADPOL-om planu aktivnosti trajala od 21. do 27. ožujka 2022. godine.
Neprilagođena i nepropisna brzina kretanja najčešći je uzrok smrti na europskim prometnicama te se stoga Republika Hrvatska, kao i sve ostale zemlje Europe, tim prekršajem ciljano bavi u svojim operativnim akcijama.
Prekršaji brzine moraju se dosljedno kažnjavati posebno usmjerenim nadzorima na cestama, a cilj je da se počinitelji tih prekršaja isključe iz prometa.
Policijski službenici brzinu su nadzirali odobrenim metodama i uređajima, a prekršaji prekoračenja dopuštene brzine kretanja vozila utvrđivali su se i fiksnim kamerama za mjerenje brzine vozila.
Rezultati akcije
U poduzimanju aktivnosti na području svih policijskih uprava u Republici Hrvatskoj 24. ožujka sudjelovalo je
728 policijskih službenika, koji su kontrolirali sveukupno
4.793 vozila na
1.280 lokacija.
Policijski službenici prometne policije utvrdili su
ukupno 3.077 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja vozila, od kojih je
1.312 prekršaja utvrđeno od strane policijskih službenika, a
1.765 prekršaja utvrđeno je tehničkim sredstvima (kamere).
Najveći broj prekršaja, njih
513, utvrđen je na području
PU zagrebačke, a najmanji broj –
38 prekršaja, na području
PU požeško-slavonske.
Neslavni rekorder ove akcije vozilom je upravljao autocestom A1 na području PU ličko-senjske–
na mjestu gdje je ograničenje brzine 130 km/h, kretao se 238 km/h, čak 108 km/h iznad ograničenja.
Također, na istoj dionici, odnosno autocesti A-1 u smjeru Splita, dva vozača upravljala su osobnim automobilima brzinom
234 km/h i
225 km/h, odnosno
104 km/h i 95 km/h iznad ograničenja.
Ne zaboravite!
Brzina određuje težinu sudara. Čak i malo povećanje brzine povećava rizik od ozljeda.
Pješaci imaju 90% šanse preživjeti nalet vozila pri brzini od 30 km/h te manje od 50% šanse preživjeti nalet vozila pri brzini od 50 i više km/h.
Prevelika brzina je glavni uzrok smrtnog stradavanja u prometnim nesrećama. O tebi ovisi želiš li ostati živ i sačuvati živote drugih.
Pisane vijesti |
Promet i vozila