U nadzoru prometa rekorderu utvrđeno 4,26 g/kg alkohola, a najveća izmjerena prekoračena brzina je 217 km/h

Slika /slike/ilustracije/policija.JPG

Aktivnosti su posebno bile usmjerene prema ponavljačima teških prekršaja u prometu tzv. „recidivistima“

Policija i dalje nastavlja s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja: alkoholiziranost vozača, vožnja nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisna uporaba mobitela i prekršaji motociklista.
 
U akciju je i ovog puta bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.

Policijski službenici svih policijskih uprava utvrdili su ukupno 3.949 prekršaja od čega izdvajamo:

- 509 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća izmjerena koncentracija alkohola u količini 4,26 g/kg izmjerena na području PU zagrebačke

- 1.475 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU šibensko - kninske 217 km/h

- 333 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,

- 189 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Analiza prometnih prekršaja

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU zagrebačke, 109 takvih prekršaja. Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je također PU zagrebačka s 200 takvih prekršaja.

Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU splitsko - dalmatinske, 70 takvih prekršaja. Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU zagrebačke, 37 takvih prekršaja.

Detaljnijom analizom vidljivo je da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači starosti od 31 do 40 god. (119 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija alkohola od 0,51-1,00 g/kg što je i najčešće izmjerena koncentracija tijekom ove akcije.

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečena 41 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 42 teška prekršaja, od čega najviše:

- nedopuštena koncentracija alkohola – 17

- upravljanje prije stjecanja prava – 11

- upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 5

- odbijanje testiranja prisutnosti alkohola – 4.

Iz tog razloga 17 vozača je zadržano u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 28 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

U razdoblju od 13. do 15. studenog 2020. na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 49 prometnih nesreća s nastradalim osobama. U jednoj nesreći poginula je jedna osoba. U ostalim nesrećama ozlijeđeno je 66 sudionika.

Prema statističkim pokazateljima, u deset mjeseci 2020. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 205 osoba, što je 39 osoba ili 16% manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine (2019. – 244). Osim toga, evidentirano je i smanjenje drugih pokazatelja: ukupnog broja prometnih nesreća za 16,5% (2020. – 22.091; 2019. – 26.441), teško tjelesno ozlijeđenih osoba za 11,9% (2020. – 1.918; 2019. – 2.178) i lakše ozlijeđenih osoba za 24,4% (2020. – 6.744; 2019. – 8.923), u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

S ciljem daljnjeg smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.

Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 
 
Savjeti sudionicima u prometu
 
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,  
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom. 
 
Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu. 


Pisane vijesti | Promet i vozila