U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom kojih je zatečeno 19 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 19 teških prekršaja, od kojih najviše:
nedopuštena koncentracija alkohola - 12 prekršaja,
upravljanje dok je vozaču izrečena zabrana upravljanja motornim vozilom - 3 prekršaja,
upravljanje bez položenog vozačkog ispita - 2 prekršaja,
odbijanje testiranja na alkohol - 1 prekršaj te
odbijanje testiranja na droge - 1 prekršaj.
Iz tog razloga šest vozača je smješteno u posebne prostorije, a protiv 13 vozača proveden je žurni prekršajni postupak te je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
Na cestama Republike Hrvatske od 26. srpnja 2024. u 00,00 do 28. srpnja 2024. u 24,00 sata dogodilo se 113 prometnih nesreća s nastradalim osobama, od kojih 35 pripada kategoriji teških prometnih nesreća.
Dogodile su se tri nesreće sa smrtno stradalim osobama i 32 nesreće s teško ozlijeđenim osobama. U navedenim teškim prometnim nesrećama, tri osobe su smrtno stradale, 36 je zadobilo je teške tjelesne ozljede, a 20 osoba je lakše ozlijeđeno.
Ukupno je ozlijeđeno 149 osoba.
S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.
Ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
ne koristite mobitel tijekom vožnje,
koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
provjeriti tlak u gumama,
upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
poštivati dopuštena ograničenja brzine,
prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
ne voziti slalom između vozila,
izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.