Mole se građani i tvrtke da ukoliko zaprime poruke elektroničke pošte od „banaka“ iste provjere pozivom prema banci, kako bi se uvjerili da se ne radi o lažnoj poruci te da ne otvaraju poveznice u porukama elektroničke pošte niti unose podatke o plaćanju prije provjere sa svojom matičnom bankom
FOTO: ilustracija
Ministarstvo unutarnjih poslova zaprimilo je više prijave kaznenih djela „Računalnih prijevara“ na štetu građana, a u posljednje vrijeme i trgovačkih društava u kojima počinitelji šalju lažne „phishing“ poruke putem elektroničke pošte u ime hrvatskih poslovnih banaka, u kojima traže da se ažurira aplikacija za internetsko bankarstvo koja vodi građane na lažne web stranice banaka.
Na lažnim stranicama koje su vjerna kopija legalnih stranica banaka traži se unos podataka o email adresi i broju telefona za kontakt s bankom.
Nakon što se unesu kontakt podaci, nepoznati počinitelji zovu klijente predstavljajući se kao djelatnici banaka te traže od građana i tvrtki da na novoj poveznici (lažnoj stranici banke) unesu podatke o plaćanju i autorizacijske ključeve koje počinitelji koriste za pristup računu klijenata i prebacivanje novca na račune počinitelja u stranim zemljama.
Mole se građani i tvrtke da ukoliko zaprime poruke elektroničke pošte od „banaka“ iste provjere pozivom prema banci, kako bi se uvjerili da se ne radi o lažnoj poruci te da ne otvaraju poveznice u porukama elektroničke pošte niti unose podatke o plaćanju prije provjere sa svojom matičnom bankom.
Priopćenja |
Kaznena djela i prekršaji |
Kibernetički napadi i sigurnost