Prekoračenje brzine i nekorištenje sigurnosnog pojasa najčešći prekršaji protekloga vikenda

Od ukupno 4.196 prekršaja, 1.584 odnosila su se na prekoračenje dopuštene brzine kretanja, a 533 na prekršaj nekorištenja sigurnosnog pojasa

FOTO: ilustracija

Policija je i tijekom prošloga vikenda nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja:
 
  • alkoholiziranost vozača,
  • vožnju nedopuštenim brzinama kretanja,
  • nekorištenje sigurnosnog pojasa,
  • nepropisnu uporabu mobitela te
  • prekršaje motociklista.
 
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.

Policijski službenici svih policijskih uprava, proteklog vikenda 31. ožujka - 2. travnja 2023. utvrdili su ukupno 4.196 prekršaja, od čega izdvajamo:

- 341 prekršaj vožnje pod utjecajem alkohola,
- 1.584 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja,
- 533 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa te
- 218 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Analiza prekršaja

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području Policijske uprave splitsko-dalmatinske, 70 takvih prekršaja, dok je najveća koncentracija alkohola u količini od 2,89 g/kg izmjerena kod vozača na području Policijske uprave varaždinske. Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozači u dobnoj skupini od 25 do 30 godina (75 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg alkohola, što je i najčešće izmjerena koncentracija kod svih dobnih skupina.

Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je Policijska uprava zagrebačka sa 187 prekršaja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području Policijske uprave krapinsko-zagorske - 220 km/h.

Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području Policijske uprave zagrebačke, gdje su utvrđena 103 prekršaja te vrste.

Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je također na području Policijske uprave zagrebačke - 72 takva prekršaja.

Recidivisti

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno 11 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu, tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 12 teških prekršaja, od čega najviše:
 
  • nedopuštena koncentracija alkohola - 5,
  • upravljanje vozilom bez položenog vozačkog ispita - 3,
  • upravljanje vozilom dok je vozaču izrečena zabrana upravljanja - 3
  • te odbijanje testiranja na droge - 1.

Iz tog razloga jedan vozač je zadržan u posebnoj prostoriji do 12 sati, a protiv 10 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

Prometne nesreće

U razdoblju 31. ožujka - 2. travnja 2023., na prometnicama Republike Hrvatske dogodila se 51 prometna nesreća s nastradalim osobama, od čega 12 pripada kategoriji teških prometnih nesreća. U navedenim teškim prometnim nesrećama dvije osobe su smrtno stradale, 12 osoba je zadobilo teške tjelesne zoljede, a dvije osobe lakše su ozlijeđene. U svim nesrećama ukupno su ozlijeđene 64 osobe.

S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.
Pridržavajte se prometnih propisa - prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život!

Savjeti sudionicima u prometu:
 
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
 
Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Priopćenja | Statistike | Promet i vozila