Vozači usporite - prekršaj prekoračenja dopuštene brzine kretanja najčešći proteklog vikenda

Od 14 do 16. listopada policijski službenici su utvrdili 1.237 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja što je gotovo trećina od ukupnog broja utvrđenih prekršaja

Foto: Ilustracija

Pojačane aktivnosti  policije usmjerene na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja koje su uzrok najtežih prometnih nesreća sa teško ozlijeđenim i poginulim osobama nastavljene su i ovog vikenda:
 
  • alkoholiziranost vozača,
  • vožnja nedopuštenim brzinama kretanja,
  • nekorištenje sigurnosnog pojasa,
  • nepropisna uporaba mobitela i
  • prekršaji motociklista. 

U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.

Policijski službenici svih policijskih uprava, proteklog vikenda od 14. do 16. listopada 2022. godine, utvrdili su ukupno 3.935 prekršaja od čega izdvajamo:
 
  • 391 prekršaj vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća koncentracija alkohola u količini od 3,06 g/kg izmjerena na području PU bjelovarsko - bilogorske.
  • 1.237 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja gdje je najveća prekoračena brzina izmjerena na području PU splitsko - dalmatinske – 233 km/h.
  • 528 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
  • 215 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Analiza prekršaja

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU splitsko - dalmatinske, 63 takva prekršaja.

Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU zagrebačka sa 140 takvih prekršaja.

Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU zagrebačke, gdje su utvrđena 123 takva prekršaja.

Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU zagrebačke, 53 takva prekršaja.

Detaljnijom analizom vidljivo je da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači u dobnoj skupini od 31 do 40 godina (93 takva prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 – 1,00 g/kg, što je i  najčešća izmjerena koncentracija tijekom provođenja pojačanih aktivnosti kod svih dobnih skupina.

Recidivisti

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno 14 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 15 teških prekršaja, od kojih najviše:
 
  • nedopuštena koncentracija alkohola – 10,
  • upravljanje bez položenog vozačkog ispita – 2 te
  • upravljanje vozilom dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja – 3. 

Iz tog razloga 8 vozača je zadržano u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 6 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
 
Prometne nesreće


Od 14. do 16. listopada 2022. godine, na prometnicama Republike Hrvatske dogodile su se 73 prometne nesreće s nastradalim osobama, od kojih 18 pripada kategoriji TEŠKIH PROMETNIH NESREĆA.
 
U navedenim teškim prometnim nesrećama jedna osoba je smrtno stradala, 17 osoba je zadobilo teške, a sedam lake tjelesne ozljede.
 
U svim nesrećama ukupno su ozlijeđene 94 osobe.

S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.

Pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 
 
Savjeti sudionicima u prometu
 
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.  

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu. 


Pisane vijesti | Promet i vozila