​Policija pojačano nadzirala promet tijekom vikenda

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU splitsko – dalmatinske (63 takvih prekršaja), na njihovom je području utvrđen i najviši broj prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa (79 prekršaja), kao i najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje (36 prekršaja). Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU zagrebačka sa 134 takva prekršaja.

I proteklog vikenda, 29.-31. srpnja, policija je provodila pojačane aktivnosti usmjerene na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja -  alkoholiziranost vozača, vožnju nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisnu uporabu mobitela i prekršajima motociklista,  činjenjem kojih se događaju najteže prometne nesreće s teško ozlijeđenim i poginulim osobama. Stoga su aktivnosti posebno usmjerene prema ponavljačima teških prekršaja u prometu, tzv. „recidivistima“.

U navedenom razdoblju, policijski službenici svih policijskih uprava utvrdili su ukupno 3563 prekršaja, od čega izdvajamo:
 
  • 332 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća koncentracija alkohola u količini od 3,16 g/kg izmjerena na području PU splitsko - dalmatinske.
  • 926 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU vukovarsko - srijemske – 198 km/h.
  • 433 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
  • 172 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU splitsko – dalmatinske (63 takvih prekršaja), na njihovom je području utvrđen i najviši broj prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa (79 prekršaja), kao i najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje (36 prekršaja). Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU zagrebačka sa 134 takva prekršaja.
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozači u dobnoj skupini od 31 do 40 godine (80 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg, koja je ujedno najčešće izmjerena koncentracija kod svih dobnih skupina tijekom provođenja pojačanih aktivnosti.

U nadzoru prometa zatečeno je 7 ponavljača teških prekršaja u prometu, tzv. „recidivista“, koji su počiniie 8 teških prekršaja, od čega najviše: nedopuštena koncentracija alkohola – 3, upravljanje bez položenog vozačkog ispita – 3, odbijanje testa na prisutnost droga i alkohola u organizmu – 2. Iz tog razloga, 3 su vozača zadržana u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 7 vozača proveden je žurni prekršajni postupak, prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

U navedenom se razdoblju na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo 100 prometnih nesreća s nastradalim osobama, od kojih 25 pripada kategoriji TEŠKIH PROMETNIH NESREĆA. U navedenim teškim prometnim nesrećama dvije su osobe smrtno stradale, dvadeset i šest osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a osamnaest lakše. U svim nesrećama ukupno je ozlijeđeno 144 osoba.

S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu će se nastaviti, no još jednom pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa, jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život!

Savjeti sudionicima u prometu 

  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom. 

 Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala 

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu. 


Pisane vijesti | Statistike | Promet i vozila