Zabilježeno je 1 396 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveće prekoračenje od 217 km/h izmjereno je na području PU ličko-senjske
FOTO: ilustracija
Policija je i proteklog vikenda nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja, činjenjem kojih se događaju najteže prometne nesreće s teško ozlijeđenim i poginulim osobama:
- alkoholiziranost vozača,
- vožnju nedopuštenim brzinama kretanja,
- nekorištenje sigurnosnog pojasa,
- nepropisnu uporabu mobitela i
- prekršaje motociklista.
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika te svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.
Policijski službenici svih policijskih uprava tijekom vikenda 29.04.2022. – 01.05.2022. utvrdili su ukupno 3 540 prekršaja od čega izdvajamo:
- 363 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola,
- 1 396 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja,
- 338 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 175 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.
S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.
Analiza prekršaja
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području Policijske uprave splitsko-dalmatinske, 72 takva prekršaja. Najveća koncentracija alkohola u količini od
2,92 g/kg izmjerena je kod počinitelja na području Policijske uprave ličko-senjske.
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozači u dobnoj skupini od 31 do 40 godine (83 takva prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg, što je i najčešće izmjerena koncentracija tijekom provođenja ovih aktivnosti.
Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je Policijska uprava zagrebačka s 239 takvih prekršaja, dok je najveća prekoračena brzina izmjerena na području Policijske uprave ličko-senjske,
217 km/h.
Najviše vozača s područja Policijske uprave zagrebačke nepropisno je koristilo mobitel za vrijeme vožnje (28 prekršaja), a i najmanje su koristili sigurnosni pojas (58 takvih prekršaja).
Recidivisti
U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno
11 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu, tzv. „recidivisti“. Recidivisti su počinili 11 teških prekršaja:
- nedopuštena koncentracija alkohola – 8 te
- upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 3.
Iz tog razloga 4 vozača su zadržana u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 6 vozača proveden je
žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
Prometne nesreće
Od 29.04. do 01.05.2022. godine, na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se
75 prometnih nesreća s nastradalim osobama, od kojih
14 pripada kategoriji teških prometnih nesreća. U navedenim teškim prometnim nesrećama
jedna osoba je smrtno stradala, 13 osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a jedna osoba je lakše ozlijeđena. Ukupno su ozlijeđene 92 osobe.
Ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Savjeti sudionicima u prometu:
- vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
- brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
- poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
- ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
- ne koristite mobitel tijekom vožnje,
- koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
- pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
- bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
- pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
- prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
- ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
Pisane vijesti |
Promet i vozila