Budite oprezni u prometu - koristite sigurnosni pojas!

U devet mjeseci 2021. godine, od 92 osobe koje su poginule u osobnim automobilima, njih 45 ili 48,9% nije koristilo sigurnosni pojas

FOTO: Ilustracija

U proteklih tjedan dana dogodilo se osam prometnih nesreća s poginulim osobama u kojima je smrtno stradalo osam osoba i to: četiri vozača osobnih automobila, vozač motocikla, vozač električnog romobila, traktorist te pješak.

U devet mjeseci 2021. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 229 osoba, što je 36 osoba ili 18,7% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine (193 poginule osobe).

Dominantni razlozi smrtnog stradavanja u prometnim nesrećama su upravljanje vozilom nepropisnom, znatno većom brzinom od dopuštene, kao i kretanje brzinom neprimjerenom uvjetima na kolniku (kiša, mokar kolnik, zavoj, smanjena vidljivost, noć, magla), dok se prema vrstama nesreća radilo o oduzimanju prednosti prolaska, slijetanju s kolnika i prelasku na suprotnu stranu kolnika te sudarima s vozilima koja su dolazila iz tog smjera.

Zabrinjava podatak o nekorištenju sigurnosnog pojasa kod osoba koje su preminule od posljedica prometne nesreće. Naime, od 126 osoba koje su poginule u osobnim automobilima tijekom 2020. godine, njih 60 ili 47,6%, odnosno skoro polovica nije koristila sigurnosni pojas. U devet mjeseci 2021. godine, od 92 osobe koje su poginule u osobnim automobilima, njih 45 ili 48,9% nije koristilo sigurnosni pojas.

Osobe u automobilima moraju obavezno koristiti sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu.

Motocikli i mopedi su na prometnicama - OPREZ!

U devet mjeseci 2021. godine u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 59 osoba koje su upravljale ili su se u svojstvu putnika nalazile na mopedima i motociklima. Samim time, svaka četvrta osoba od ukupnog broja smrtno stradalih, nalazila se na takvom vozilu.

Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.

Međutim, često i sami motociklisti, zbog kršenja prometnih propisa, sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.

Podsjećamo, kako se većim sudjelovanjem motociklista i mopedista u prometu, povećava i mogućnost njihovog stradavanja.

Stoga upozoravamo vozače motornih vozila na četiri kotača da, prilikom skretanja i uključivanja u promet, posebnu pažnju posvete pravovremenom uočavanju motociklista te da postupe na najsigurniji mogući način, odnosno da pričekaju i propuste motocikliste.

Isto tako, motociklisti moraju biti svjesni opasnosti kretanja brzinom većom od dozvoljene, pogotovo u zavojima i pred križanjima te bi obavezno trebali i morali prilagoditi brzinu svim uvjetima koje u određenoj situaciji mogu i moraju predvidjeti.

Savjeti sudionicima u prometu

Potrebno je ponovno upozoriti sve vozače da:
 
  • u prvom redu prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje;
  • ne koriste mobitel tijekom vožnje;
  • voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred njih;
  • poštuju dopuštena ograničenja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.);
  • ne ulaze u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno,
  • ne izlaze na kolnik sa tehnički neispravnim i neregistriranim vozilima,
  • se ne kreću bezrazložno pretjecajnom trakom na autocesti.

Ostale korisne savjete svim sudionicima u prometu možete pročitati OVDJE.

Pješaci i biciklisti

Jedan dio pješaka i biciklista i nadalje ne poštuje zakonske propise, zbog čega su teško vidljivi vozačima drugih vozila, koji pritom nalijeću na njih što ponekad završava i sa smrtnim stradavanjem.
Stoga podsjećamo na odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima je propisano da:
 
  • pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom, 
  • vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom,
 
Bicikliste dodatno upozoravamo kako je citiranim Zakonom propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno najmanje jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla.

Mlade osobe

Jedan dio nesreća sa smrtnim stradavanjem, skrivile su mlade osobe te apeliramo na roditelje takvih osoba, da im ne omogućavaju dostupnost upravljanja vozilom dok mlada osoba nije položila vozački ispit.

Također, da im ne omogućavaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je mlada osoba konzumirala alkoholna pića.

Ne zaboravite:

Vožnjom pod utjecajem alkohola ne dovodite u opasnost samo sebe, već i ostale sudionike u prometu, zbog čega za upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola niti jedan razlog ne može biti opravdan.

Naposljetku, da prije povjeravanja vlastitog vozila na upravljanje mladoj osobi, temeljem životnog i prometnog iskustva istoj ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu.  

Pojačani nadzor prometa

Kako smo već ranije najavili, policija će i ovog vikenda, ali i kontinuirano do kraja godine nastaviti s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja - recidivistima.

U poduzimanje aktivnosti biti će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.

 

Pisane vijesti | Promet i vozila