Nadzor prometa proteklog vikenda: tri vozača zadržana u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 14 vozača policija predložila maksimalne kazne u žurnom prekršajnom postupku


Policija nastavlja s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja, činjenjem kojih se događaju najteže prometne nesreće sa teško ozlijeđenim i poginulim osobama. Stoga su ove aktivnosti posebno usmjerene i prema ponavljačima teških prekršaja u prometu tzv. „recidivistima“

Foto: Ilustracija

Akcija poduzimanja pojačanih aktivnosti usmjerena je na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja: alkoholiziranost vozača, vožnju nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisnu uporabu mobitela i prekršajima motociklista.
 
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.

Policijski službenici svih policijskih uprava su proteklog vikenda, od 13. do 15. kolovoza 2021. godine, utvrdili ukupno 4 722 prekršaja od čega izdvajamo:
 
  • 304 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća koncentracija alkohola u količini od 4,65 g/kg izmjerena kod počinitelja na području PU karlovačke.
  • 2 243 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU šibensko-kninske, 222 km/h.
  • 382 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
  • 179 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU splitsko-dalmatinske, 48 takvih prekršaja. Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU šibensko-kninska sa 459 takvih prekršaja. Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU splitsko-dalmatinske, njih 49. Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je također na području PU splitsko-dalmatinske i to 26 takvih prekršaja.

Ako malo detaljnije proanaliziramo vidimo da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači starosti od 18 do 24 godine (66 takvih prekršaja). Najčešće im je izmjerena koncentracija do 0,5 g/kg, a budući da se radi o kategoriji mladih vozača, u krvi ne bi smjeli uopće imati alkohola.

U nadzoru prometa, aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno 15 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 18 teških prekršaja, od kojih najviše: nedopuštena koncentracija alkohola – 9, upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 5 i upravljane vozilom pije stjecanja prava na samostalno upravljanje vozilom – 4.

Iz tog razloga 3 vozača su zadržana u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 14 vozača je proveden žurni prekršajni postupak i za koje je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

U razdoblju od 13. do 15. kolovoza 2021. godine na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 113 prometnih nesreća s nastradalim osobama od kojih 24 pripadaju kategoriji TEŠKIH PROMETNIH NESREĆA. U navedenim nesrećama DVIJE su osobe smrtno stradale, 27 osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a dvije su lakše ozlijeđene.

Prema statističkim pokazateljima u prvih sedam mjeseci 2021. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradala 165 osoba, što je 13 osoba ili 8,6 % više u odnosu na isto razdoblje prošle godine (152 poginule osobe).
Sa ciljem daljnjeg smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.

Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 

Savjeti sudionicima u prometu
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom. 
 
Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
 
 
 
 

Pisane vijesti | Promet i vozila