U poduzimanje aktivnosti bit će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa
FOTO: Ilustracija
U proteklih tjedan dana dogodile su se tri prometne nesreća s poginulim osobama u kojima je smrtno
stradalo 13 osoba, odnosno deset putnika u autobusu, dva vozača te jedan putnik u osobnim automobilima.
U prvom polugodištu 2021. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradala 131 osoba, što je
16 osoba ili 13,9% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine (115 poginulih osoba).
Vodeći razlozi smrtnog stradavanja u prometnim nesrećama su upravljanje vozilom nepropisnom, znatno većom brzinom od dopuštene, kao i kretanje brzinom neprimjerenom uvjetima na kolniku (kiša, mokar kolnik, zavoj, smanjena vidljivost, noć, magla), dok se prema vrstama nesreća radilo o oduzimanju prednosti prolaska, slijetanju s kolnika i prelasku na suprotnu stranu kolnika te sudarima s vozilima koja su dolazila iz tog smjera.
Motocikli i mopedi su na prometnicama - OPREZ!
U šest mjeseci 2021. godine u prometnim nesrećama smrtno su stradale 34 osobe koje su upravljale ili su se u svojstvu putnika nalazile na mopedima i motociklima. Samim time, svaka četvrta osoba od ukupnog broja smrtno stradalih, nalazila se na takvom vozilu.
Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.
Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja te kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
Napominjemo kako se
većim sudjelovanjem motociklista i mopedista u prometu, povećava i mogućnost njihovog stradavanja. Stoga vozači motornih vozila na četiri kotača, prilikom skretanja posebnu pažnju trebaju posvetiti pravovremenom uočavanju motociklista koji nailaze iz suprotnog smjera, odnosno prilikom uključivanja u promet posebnu pažnju trebaju posvetiti pravovremenom uočavanju motociklista te postupiti na najsigurniji mogući način, odnosno pričekati i propustiti motocikliste.
Isto tako, motociklisti moraju biti svjesni opasnosti kretanja brzinom većom od dozvoljene, pogotovo u zavojima i pred križanjima te bi obavezno trebali i morali prilagoditi brzinu svim uvjetima koje u određenoj situaciji mogu i moraju predvidjeti.
Koristite sigurnosni pojas i zaštitnu kacigu
Naime, od 126 osoba koje su poginule u osobnim automobilima tijekom 2020. godine, njih 60 ili
47,6%, odnosno skoro polovica nije koristila sigurnosni pojas. U prvih šest mjeseci 2021. godine, od 55 osoba koje su poginule u osobnim automobilima, njih 31 ili
56,4% nije koristilo sigurnosni pojas.
Osobe u automobilima moraju obavezno koristiti sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu.
Pješaci i biciklisti
Jedan dio pješaka i biciklista i nadalje ne poštuje zakonske propise, zbog čega su teško vidljivi vozačima drugih vozila, koji pritom nalijeću na njih što ponekad završava i sa smrtnim stradavanjem. Stoga podsjećamo na odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima je propisano da:
- pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom.
Bicikliste dodatno upozoravamo kako je citiranim Zakonom propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno najmanje jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla.
Mlade osobe u prometu
Jedan dio nesreća sa smrtnim stradavanjem, skrivile su mlade osobe te bi poseban apel uputili i roditeljima takvih osoba, odnosno da im se ne omogućava dostupnost upravljanja vozilom dok takva mlada osoba nije položila vozački ispit. Također, da im ne omogućavaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je mlada osoba konzumirala alkoholna pića. Naposljetku, da prije povjeravanja vlastitog vozila na upravljanje mladoj osobi, temeljem životnog i prometnog iskustva istoj ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu.
Pojačan nadzor prometa
Kako smo već ranije najavili, policija će i ovog vikenda, ali i kontinuirano do kraja godine nastaviti s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja - recidivistima. U poduzimanje aktivnosti bit će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.
Savjeti vozačima
Vozače upozoravamo da:
- prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje;
- ne koriste mobitel tijekom vožnje;
- voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred njih;
- ne ulaze u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno,
- ne izlaze na kolnik sa tehnički neispravnim i neregistriranim vozilima,
- se ne kreću bezrazložno pretjecajnom trakom na autocesti.
Podsjećamo, vožnjom pod utjecajem alkohola ne dovodite u opasnost samo sebe, već i ostale sudionike u prometu, zbog čega za upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola niti jedan razlog ne može biti opravdan.
Ostale korisne savjete pročitajte
OVDJE.
Pisane vijesti |
Promet i vozila