Policija nastavlja s pojačanim aktivnostima usmjerenim na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja u prometu
FOTO: Ilustracija
U proteklih tjedan dana dogodilo se pet prometnih nesreća s poginulim osobama u kojima je smrtno
stradalo pet osoba i to: dva vozača motocikla te dva vozača i jedan putnik u osobnim automobilima.
U prvom polugodištu 2021. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradala 131 osoba, što je
16 osoba ili 13,9% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine (115 poginulih osoba).
Vodeći razlozi smrtnog stradavanja u prometnim nesrećama su
upravljanje vozilom nepropisnom, znatno većom brzinom od dopuštene, kao i kretanje brzinom neprimjerenom uvjetima na kolniku (kiša, mokar kolnik, zavoj, smanjena vidljivost, noć, magla), dok se prema vrstama nesreća radilo o oduzimanju prednosti prolaska, slijetanju s kolnika i prelasku na suprotnu stranu kolnika te sudarima s vozilima koja su dolazila iz tog smjera.
Sve vozače upozoravamo da:
- u prvom redu prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje;
- ne koriste mobitel tijekom vožnje;
- da voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred njih;
- da poštuju dopuštena ograničenja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.);
- da ne ulaze u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno,
- da ne izlaze na kolnik sa tehnički neispravnim i neregistriranim vozilima.
Motocikli i mopedi su na prometnicama - OPREZ!
U šest mjeseci 2021. godine u prometnim nesrećama smrtno su stradale 34 osobe koje su upravljale ili su se u svojstvu putnika nalazile na mopedima i motociklima. Samim time, svaka četvrta osoba od ukupnog broja smrtno stradalih, nalazila se na takvom vozilu.
Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.
No, često i sami motociklisti sudjeluju kršenje prometnih propisa sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
Ponovo ističemo da se
većim sudjelovanjem motociklista i mopedista u prometu, povećava i mogućnost njihovog stradavanja. Stoga ponovno upozoravamo vozače motornih vozila na četiri kotača da, prilikom skretanja posebnu pažnju posvete pravovremenom uočavanju motociklista koji nailaze iz suprotnog smjera, odnosno da prilikom uključivanja u promet
posebnu pažnju posvete pravovremenom uočavanju motociklista te da postupe na
najsigurniji mogući način, odnosno da pričekaju i propuste motocikliste.
Isto tako, motociklisti moraju biti svjesni opasnosti kretanja brzinom većom od dozvoljene, pogotovo u zavojima i pred križanjima te bi obavezno trebali i morali
prilagoditi brzinu svim uvjetima koje u određenoj situaciji mogu i moraju predvidjeti.
Nepoštivanje prometnih propisa
Vožnjom pod utjecajem alkohola ne dovodite u opasnost samo sebe, već i ostale sudionike u prometu, zbog čega za upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola niti jedan razlog ne može biti opravdan.
Osobe u automobilima moraju obavezno koristiti sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu.
Zabrinjava podatak o nekorištenju sigurnosnog pojasa kod osoba koje su preminule od posljedica prometne nesreće. Naime, od 126 osoba koje su poginule u osobnim automobilima tijekom 2020. godine, njih
60 ili 47,6%, odnosno skoro polovica nije koristila sigurnosni pojas. U prvih šest mjeseci 2021. godine, od 55 osoba koje su poginule u osobnim automobilima, njih 31 ili 56,4% nije koristilo sigurnosni pojas.
Jedan dio pješaka i biciklista i nadalje ne poštuje zakonske propise, zbog čega su teško vidljivi vozačima drugih vozila, koji pritom nalijeću na njih što ponekad završava i sa smrtnim stradavanjem.
Stoga podsjećamo na
odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima je propisano da:
- pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom.
Bicikliste dodatno upozoravamo kako je citiranim Zakonom propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno najmanje jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla.
Ostale korisne savjete svim sudionicima u prometu doznajte na
poveznici.
Mlade osobe u prometu
Jedan dio nesreća sa smrtnim stradavanjem, skrivile su mlade osobe te bi poseban apeliramo na roditelje mladih osoba, odnosno da im se ne omogućava dostupnost upravljanja vozilom dok takva mlada osoba nije položila vozački ispit.
Također, da im ne omogućavaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je mlada osoba konzumirala alkoholna pića. Naposljetku, da prije povjeravanja vlastitog vozila na upravljanje mladoj osobi, temeljem životnog i prometnog iskustva istoj ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu.
Pojačana kontrola prometa
Kako smo već ranije najavili, policija će i ovog vikenda, ali i kontinuirano do kraja godine
nastaviti s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja - recidivistima.
U poduzimanje aktivnosti bit će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.
Pisane vijesti |
Promet i vozila