Tijekom vikenda, pretežno sunčano i uglavnom suho, dok u ostatku tjedna može biti malo kiše ili pokoji pljusak. Mjestimično, ujutro može biti i magle. Na sjevernom Jadranu i u Dalmaciji, vjetrovito, a mjestimice i s jakim udarima bure
Foto: ilustracija
U takvim okolnostima (s maglom i kišom), kolnik može biti vlažan i sklizak, zbog čega je i prianjanje pneumatika na podlogu znatno otežano, produžava se zaustavni put prilikom kočenja, odnosno na takvom kolniku vrlo lako može doći od gubitka kontrole nad vozilom i slijetanja vozila s kolnika ili prelaska na dio kolnika za suprotni smjer i sudara s nadolazećim vozilima.
Zbog ovakvih uvjeta, posebno upozoravamo vozače da brzinu kretanja vozila prilagode vremenskim prilikama i uvjetima na cesti.
Prometne nesreće
U proteklih tjedan dana dogodilo se 5 prometnih nesreća s poginulim osobama u kojima je poginulo 7 osoba, od kojih: 3 vozača osobnih automobila, 1 vozač teretnog automobila i 3 putnika u osobnim automobilima.
Sedam mjeseci 2020. godine, u prometu na cestama, obilježile su nesreće u kojima su stradavali motociklisti, nesreće zbog brzine, alkoholizirani vozači, nekorištenje sigurnosnog pojasa, mladi vozači, stradavanja pješaka i biciklista.
U prometnim nesrećama tijekom sedam mjeseci 2020. godine, poginule su ukupno 152 osobe.
Analizirajući stradavanja sudionika u prometu, razvidno je sljedeće:
- u prometnim nesrećama u kojima je uzrok bila brzina, poginulo je 78 osoba ili 51,3% od ukupnog broja.
- alkoholizirani vozači skrivili su 27 prometnih nesreća s poginulim osobama, u kojima je smrtno stradalo 30 osoba ili 19,7% od ukupnog broja.
- od 76 osoba (vozača i putnika), koje su poginule u osobnim automobilima, njih 35 ili 46,1% nije koristilo sigurnosni pojas.
Stradavanja mopedista i motociklista
Tijekom sedam mjeseci 2020. godine, u prometnim nesrećama smrtno su stradala 3 vozača mopeda i 33 vozača motocikala odnosno,
svaka četvrta osoba koja je poginula u prometnim nesrećama, nalazila se na takvom vozilu.
Poruka mopedistima i motociklistima je da ne precjenjuju vlastite mogućnosti i ne podcjenjuju opasnosti u prometu, već da povećaju pažnju, obzirom da sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, ponekad i sa smrtnim ishodom, a u kojima su najčešće i počinitelji. Poruka vozačima ostalih vozila je da obrate pozornost na motocikliste u prometu i to naročito na: raskrižjima, prilikom uključivanja u promet, skretanja i prestrojavanja.
Mlade osobe
Tijekom sedam mjeseci 2020. godine, mladi vozači skrivili su 26 prometnih nesreća, u kojima je poginula 31 osoba ili 20,4% od ukupnog broja. Obzirom na navedeno, poseban apel upućujemo roditeljima takvih osoba, ali i drugim odraslim osobama, da im ne omogućavaju dostupnost upravljanja vozilom dok takva mlada osoba nije položila vozački ispit. Također, da im ne omogućavaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je mlada osoba konzumirala alkoholna pića. Naposljetku, da prije povjeravanja vlastitog vozila na upravljanje mladoj osobi, temeljem životnog i prometnog iskustva istoj ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu.
Vidljivost pješaka i biciklista
U prvom polugodištu 2020. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 25 pješaka i 7 biciklista.
U noćnim satima na cestama je dosta pješaka i biciklista. Stoga podsjećamo na odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima je propisano da:
- pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom,
- za nepoštivanje navedenih odredbi propisana je kazna u iznosu od 300,00 kuna.
Potrebno je ponovno upozoriti vozače da: u prvom redu prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje; ne koriste mobitel tijekom vožnje (zakonski je propisano da se ne smije koristiti bez uređaja koji omogućava njegovo korištenje bez upotrebe ruku); da voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred njih; da poštuju dopuštena ograničenja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.); da ne ulaze u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno.
Vozačima traktora, ali i drugih radnih strojeva, poruka je da ne izlaze na kolnik sa tehnički neispravnim i neosvijetljenim vozilima. Osobama u automobilima da obavezno koriste sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu. Prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Pojačani nadzor prometa na cestama
Zbog prethodno navedenog, policija će nastaviti s pojačanim aktivnostima usmjerenim na prekršaje vozača mopeda i motocikala, na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja - recidivistima.
Nadzor prometa vršit će se na velikom broju lokacija, a u poduzimanje aktivnosti biti će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge, uređaji za automatsko očitavanje registarskih pločica i dr.
Prilikom nadzora prometa na autocestama, uz sankcioniranje drugih prekršaja, posebna pozornost posvetit će se bezrazložnoj vožnji lijevom prometnom trakom.
Pisane vijesti |
Promet i vozila