Pojačani nadzor prometa proteklog vikenda 1. do 3. studenog 2019. godine

Policija nastavlja s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja, posebice recidivista

 

FOTO: Ilustracija

Policija nastavlja s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja: alkoholiziranost vozača, vožnja nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisna uporaba mobitela i prekršaji motociklista.
 
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.
Policijski službenici svih policijskih uprava proteklog su vikenda u razdoblju od 1.- 3. studenog 2019. godine utvrdili ukupno 3.491 prekršaj od kojih izdvajamo:

- 270 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća izmjerena koncentracija alkohola u količini 4,29 g/kg izmjerena na području PU Međimurske,

- 1.584 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU Zadarske od 228 km/h,

- 302 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,

- 87 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU splitsko-dalmatinske, njih 39, dok je najmanje utvrđeno na području PU bjelovarsko-bilogorske, dubrovačko-neretvanske, krapinsko-zagorske te ličko-senjske, gdje su zabilježena tri takva prekršaja.

Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU zagrebačka s 214 takvih prekršaja, dok je najmanje utvrđeno u PU primorsko-goranskoj, 16 takvih prekršaja. Zabilježeno je nekorištenje sigurnosnog pojasa kod 77 vozača na području PU splitsko-dalmatinske. Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU zagrebačke, 16 takvih prekršaja.

Detaljnijom analizom primjetno je kako su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači starosti od 18 do 24 godina (85 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija alkohola od 0,51 do 1,0 g/kg, što je i najčešće izmjerena koncentracija tijekom ove akcije.

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja. Ovom prilikom je zatečeno 17 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu, tzv. „recidivisti“, a koji su počinili 18 teških prekršaja, od kojih najviše:

  • nedopuštena koncentracija alkohola – 10;
  • upravljanje prije stjecanja prava – tri;
  • upravljanje s izrečenom mjerom zabrane upravljanja vozilom – dva;
  • upravljanje nedopuštenom brzinom kretanja – tri i dr.
Slijedom navedenog, šest vozača je zadržano u posebnim prostorijama do otrežnjenja, a protiv devet vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
Posebice napominjemo da se usprkos navedenim aktivnostima policije,  u razdoblju od 30. listopada do 3. studenog 2019. godine, na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo osam prometnih nesreća u kojima je smrtno stradalo 12 osoba, četiri su osobe zadobile teške ozljede, a četiri lakše ozljede.

Prema vrstama prometnih nesreća, u četiri prometne nesreće je došlo do slijetanja vozila s kolnika, pri čemu su u dvije nesreće vozila prešla na suprotnu stranu kolnika i naletjela na vozila koja su im dolazila iz suprotnog smjera, dok su u dvije nesreće vozači automobila naletjeli na pješake.

U svih osam prometnih nesreća, krivac za prometnu nesreću je ljudski faktor, odnosno kao uzrok nastanka prometne nesreće utvrđena je brzina kretanja vozila neprilagođena uvjetima na kolniku (kiša, mokar kolnik, zavoj, smanjena vidljivost, noć). Razvidno je da je i nadalje glavni uzrok smrtnog stradavanja nepropisna ili neprilagođena brzina kretanja, prilikom čega dolazi do međusobnih sudara vozila iz suprotnog smjera ili njihovog slijetanja s kolnika, kao i naleta vozila na pješake ili bicikliste. Od navedenih osam nesreća, četiri nesreće skrivile su osobe mlađe životne dobi, starosti od 17 do 22 godine.

Stoga se nastavlja poduzimanje mjera usmjerenih na povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu.
Slijedom navedenog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u vlastite vozačke sposobnosti i mogućnosti vozila tragedija se može desiti u trenu i obilježiti cjeloživotno obilježiti vas ili druge sudionike u prometu. 

Savjeti sudionicima u prometu
 
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice stanju i ispravnosti pneumatika obzirom na velike temperaturne razlike dnevnih i noćnih temperatura, odnosno temperaturnim razlikama u različitim regijama kroz koje prolazite,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću i budite označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
 
Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Stranica