Policija nastavlja s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja
FOTO: Ilustracija
Policija nastavlja s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja, činjenjem kojih se događaju najteže prometne nesreće sa teško ozlijeđenim i poginulim osobama. Stoga su ove aktivnosti posebno usmjerene i prema ponavljačima teških prekršaja u prometu tzv. „recidivistima“.
Policija je nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja: alkoholiziranost vozača, vožnju nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa te nepropisnu uporabu mobitela.
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.
Policijski službenici svih policijskih uprava, proteklog vikenda od
29. - 31. ožujka 2019. godine utvrdili su
ukupno 4.684 prekršaja od čega izdvajamo:
- 337 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća izmjerena koncentracija alkohola u količini 4,59 g/kg izmjerena na području PU Virovitičko - podravske,
- 2.108 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU Ličko - senjske – 241 km/h
- 562 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 163 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU Zagrebačke njih 50, dok je najmanje utvrđeno na području PU Zadarske, 3 takva prekršaja. Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU Splitsko -dalmatinska sa 234 takva prekršaja, dok je najmanje utvrđeno u PU Međimurskoj - 13. Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU Splitsko -dalmatinske, njih 130. Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU Zagrebačke, 33 takva prekršaja.
Ako malo detaljnije proanaliziramo vidimo da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači starosti od 31 do 40 godina (87 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija alkohola od 0,51 do 1,0 g/kg, što je i najčešće izmjerena koncentracija tijekom ove akcije.
U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je
zatečeno 36 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“,
a koje su počinile 39 teških prekršaja, od čega najviše: nedopuštena koncentracija alkohola – 16; upravljanje nedopuštenom brzinom kretanja – 10; upravljanje prije stjecanja prava – 7; upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 4 i dr.
Iz tog razloga 12 vozača je zadržano u posebnim prostorijama do otrežnjenja, a protiv 10 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
U navedenom razdoblju, na prometnicama Republike Hrvatske dogodile su se 63 prometne nesreće sa nastradalim osobama. U jednoj nesreći smrtno je stradala jedna osoba. U ostalim nesrećama ozlijeđeno je 79 sudionika.
Stoga se i poduzimanje mjera usmjerenih na povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu nastavlja.
Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Savjeti sudionicima u prometu
- brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
- poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisan Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
- ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
- ne koristite mobitel tijekom vožnje,
- koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
- pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
- bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
- pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
- prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
- ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću i budite označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljati vozilom pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu,
Priopćenja |
Promet i vozila