Za vrijeme pojačanog nadzora prometa, policija utvrdila ukupno 4058 prometnih prekršaja

Slika /Ilustracije/MUP motori 2023/motor2.jpg

Rezultati pokazali da vozači i dalje voze prebrzo

Foto: Ilustracija
 
 
Policija nastavlja s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja, činjenjem kojih se događaju najteže prometne nesreće sa teško ozlijeđenim i poginulim osobama. Stoga su ove aktivnosti posebno usmjerene i prema ponavljačima teških prekršaja u prometu tzv. „recidivistima“.
 
Tijekom prošlog vikenda policija je nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja: alkoholiziranost vozača, vožnju nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisnu uporabu mobitela i prekršajima motociklista.
 
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa, a to su uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.

Policijski službenici svih policijskih uprava su proteklog vikenda, od 26. do 28. travnja 2024. godine, utvrdili ukupno 4.058 prekršaja od čega izdvajamo:

- 307 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća koncentracija alkohola u količini od 3,35 g/kg izmjerena na području PU splitsko-dalmatinske.
- 1.626 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU šibensko-kninske te je iznosila 210 km/h.
- 499 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 260 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU splitsko- dalmatinske, 66 takvih prekršaja. Rekorderi po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine su PU zagrebačka i PU koprivničko-križevačka sa 177 takvih prekršaja. Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU brodsko-posavske, gdje su utvrđena 52 takva prekršaja, dok je najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen također na području PU zagrebačke, 64 takva prekršaja.

Ako malo detaljnije proanaliziramo, vidimo da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači u dobnoj skupini od 41 do 50 godina (70 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg, dok je to ujedno i najčešće izmjerena koncentracija kod svih dobnih skupina.

U nadzoru prometa, aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja pa je tako zaustavljeno 12 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 14 teških prekršaja, od čega najviše: nedopuštena koncentracija alkohola (sedam prekršaja), upravljanje bez položenog vozačkog ispita (tri prekršaja), upravljanje vozilom dok je vozaču izrečena zabrana upravljanja (tri prekršaja)  te odbijanje testiranja na droge (jedan prekršaj).

Tri vozača su zadržana u posebnim prostorijama policije do otrežnjenja, a protiv 12 vozača proveden je žurni prekršajni postupak, gdje je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

Na cestama Republike Hrvatske u razdoblju od 26. travnja 2024. u 00,00 sati do 28. travnja 2024. u 24,00 sata dogodile su se 63 prometne nesreća s nastradalim osobama, od kojih 20 pripada kategoriji teških prometnih nesreća. Dogodile su se četiri nesreće s poginulim osobama, a bilo je 16 nesreća s teško ozlijeđenim osobama. U navedenim teškim prometnim nesrećama, četiri osobe su smrtno stradale, 17 osoba je teško ozlijeđeno, a osam lakše. Ukupno je ozlijeđeno 70 osoba.

S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.

Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa, jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 

Savjeti sudionicima u prometu
  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da, ako se krećete kolnikom, morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni - zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom,
 
 
Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
 


 

Stranica